Najlepsza kreatyna dla początkujących

kreatyna

Kreatyna to najbardziej rozpoznawalny suplement diety wśród sportowców

Na początku poradnika ‚Kreatyna dla początkujących‚ pragnę przypomnieć, że kreatyna mimo zapewnień wielu firm produkujących odżywki nie sprawi, że w kilka tygodni urośniesz w oczach. Jak każdy suplement diety na masę mięśniową potrzebuje odpowiedniej ilości składników odżywczych i należy o tym pamiętać żeby się nie zawieść. kreatyna dla początkujących

W obecnych czasach istnieje wiele rodzajów kreatyny jednak opiszę tylko te najpowszechniejsze czyli monohydrat, jabłczan oraz cytrynian.

 

Kreatyna Monohydrat

Jest to najpopularniejszy rodzaj kreatyny jednak nie jest polecany dla osób które nie powinny za bardzo przybrać na masie ponieważ monohydrat kreatyny jak sama nazwa wskazuje wiąże cząsteczki wody w komórkach przez co powoduje większy przyrost masy ciała niż pozostałe rodzaje kreatyny jednak po skończonym cyklu wszystko wraca do normy. Niestety monohydrat wykazuje najmniejszą ochotę do konwersji w aktywną postać jaką jest fosfokreatyna lecz dla początkujących nie powinno to mieć większego znaczenia. kreatyna dla początkujących

Kreatyna Jabłczan

Drugi pod względem popularności rodzaj kreatyny. Jabłczan w przeciwieństwie do monohydratu nie wiąże wody w komórkach i wykazuje znacznie większe predyspozycje do konwersji w fosfokreatynę. Wniosek jaki się nasuwa to to, że jest lepszym wyborem od monohydratu ponieważ powoduje znacznie większe przyrosty siły bez zauważalnej retencji wody. kreatyna dla początkujących

Kreatyna Cytrynian

Badania naukowe udowodniły, że cytrynian kreatyny znacznie lepiej przyswajany przez komórki oraz wykazuje dwukrotnie wolniejszy rozkład do nieaktywnej kreatyniny. Dzięki temu, że tak jak jabłczan praktycznie wcale nie zatrzymuje wody w mięśniach jest polecany nie tylko osobą które chcą zwiększyć masę mięśniową ale również dla tych które trenują sporty wytrzymałościowe. kreatyna dla początkujących

Opis zawiera tylko podstawowe informacje na temat tych kreatyn ponieważ ich budowę chemiczną jak i dokładniej opisane zachowanie w organizmie można znaleźć na wielu stronach. kreatyna dla początkujących

najlepsze suple na mase

Transportery Kreatyny

Aby pomóc kreatynie dostać się do komórek mięśniowych można ją podać z tak zwanymi transporterami do których należą tauryna, ala oraz r-ala. Wiele firm produkujących kreatynę dodaje do niej niewielkie ilości tej substancji jednak w większości produktów pod postacią prochu nie dodaje się ich. kreatyna dla początkujących

Zwiększony poziom insuliny również jest pomocny we wchłanianiu kreatyny dlatego wiele osób jak i firm poleca podawanie kreatyny wraz z dextrozą, glukozą lub carbo. kreatyna dla początkujących

Badania nad kreatyną pokazały, że kofeina może całkowicie zniwelować efekty jej stosowania jednak naukowcy nie doszli do tego dlaczego się tak dzieje. Dlatego podczas cyklu na kreatynie warto ograniczyć spożywanie wszystkich produktów które ją zawierają.

Polecane przeze mnie kreatyny

najlepsza kreatyna dla początkujących

Podczas mojej przygody z siłownią stosowałem już wiele kreatyn i śmiało mogę polecić niektóre produkty które uważam za najlepsze. Podane przeze mnie produkty będą w postaci prochu ponieważ moim zdaniem jest to najtańsze rozwiązanie przy czym nie trzeba łykać kilku wielkich kapsułek.

Monohydrat Kreatyny:

SFD Pure Creatine

Myprotein Creatine Monohydrate

Olimp Creatine Powder

Jabłczan Kreatyny:

Ostrovit TCM

SFD Trimal

Trec CM3 Powder

Staki Kreatynowe:

Universal Nutrition Shock Therapy New Formula

Ostrovit Creatine Matrix

Olimp Creatine Xplode

Dorian Yates CREAGEN

Mam nadzieję, że mój artykuł ‚Kreatyna dla Początkujących’ wyjaśnił wam co to jest kreatyna oraz pomógł w wyborze odpowiedniej dla siebie

11 Responses to Najlepsza kreatyna dla początkujących

  1. gordon napisał(a):

    Ładnie to opisałeś, już wszystko rozumiem 😀 Kupuje monohydrat ;p

  2. Wyatt napisał(a):

    Bardzo dobrze opisane 🙂

  3. Shawne napisał(a):

    dzięki za dobre wyjaśnienie 🙂

  4. Maciek napisał(a):

    Brałem tą kreatynę z sfd i mogę polecić, bardzo dobra 🙂

  5. Monohydrat najlepszy napisał(a):

    Monohydrat najlepszy na początek zdecydowanie

  6. Nancy napisał(a):

    Dobrze, że napisałeś o tym, że bez diety kreatyna to tylko marnowanie pieniędzy 😛

  7. Bradley napisał(a):

    Moim zdaniem kreatyna jest odpowiednia dla ludzi którzy ćwiczą już kilka miesięcy no i tak jak napisałeś, bez diety nie ma co jej stosować

  8. Janosik123 napisał(a):

    Czytająć zawartą tutaj treść jestem pod wrażeniem wyczerpania tematu. Pozdrawiam autora.

  9. Kolxoznik napisał(a):

    ja kreatyne stosuje cały rok 5g/ed

  10. Trevormeags napisał(a):

    dzięki za art 🙂

  11. super napisał(a):

    Aż miło się czyta. I ile można wynieść z tego artykułu.
    Po prostu super

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *